Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.12.2007 17:09 - Коледа е-Из “Колажи”
Автор: veselche Категория: Изкуство   
Прочетен: 1409 Коментари: 2 Гласове:
0



Из “Колажи”

 

На квартира съм. Тук съм вече от десет години. Живея под наем. Плащам си редовно сметките. Имам и кабелна и нет, и домашен телефон и мобилен, парно, топла вода... Не обичам живота си в квартирата, не го обичам и извън нея. Прекаравам по-голяма част от времето си пред компютъра или по-скоро в него. Това е моят живот. Отключвам с различни ключове... различни врати - с изтривалки за крака или без, с или без шпионки... звънец-камбанка или от онези с  пронизителен звук, от който ти настръхват косите и те пробожда все едно къде - в главата или сърцето.Зависи от хората какво ще ми предложат-партер, едностайно/двустайно жилище, със или без стълбище, асансьор за по-бързо и лесно изкачване... червен, зелен ключ... Някои ми казават да почакам един момент, а други – да отида пак утре, да мина следобед или вечерта... да отворя вратата и да вляза, без да се събувам... или да не влизам-не съм желана.

Спирам пред прага на една къща със стара дървена дограма, но грижливо боядисана с блажна боя. Вратата е кафява, украсена със зелен Коледен венец и зланти звънчета. Белите перденца на прозореца са леко прихванати откъм средата с по една червена панделка. Листата на мушкатото са се сгушили в сърцевината на саксийките, а червените им главици любопитно разглеждат света. Посягам към звънеца, но вратата неочаквано се отваря. Възрастна жена ме посреща с топла усмивка и ми казава, че ме е видяла през прозореца. Къдриците от  бели кичури закриват челото й, но ясносините й очи ми благодарят за посещението. Кани ме да вляза. Без да питам, се събувам и надявам топлите пантофи, които ми е подготвила. Събличам си палтото, махам шала и ръкавиците. Сядам на предложеното ми кресло и се отпускам върху  шарените малки възглавнички. Едва сега усещам аромата  на току-що изпечен сладкиш и сварено кафе. Удобно и уютно ми е, сякаш съм у дома. Разговаряме, слушаме класическа музика...Всичко това ме упоява и  потъвам в сладък унес-аз ли съм наистина,къде съм... За да се съвзема решавам да опитам сладкиша. Невероятна смесица от стафиди,орехи и канела...До сега не знаех,че тези неща така вилколепно си подхождат... Благодаря за предложената ми захар и сметана. Разбърквам кафето си с едно истинско бужу - малка сребърна лъжичка. Отпивам глътка кафе...

Телефонът звъни. Милата домакиня се извинява и излиза от стаята.Погледът ми блуждае, но ето, че се спира върху голямата библиотека, на чийто лавици лежат книгите, потънали в прах. Но какви книги! - стари редки екземпляри, със златни букви по кориците...Отпускам се на креслото. Имам чувството, че живея друг живот, че това, за което съм мечтала, се сбъдва. Нали все пак идва Коледа... трябва да си пожелая нещо... но какво...

Моята домакиня идва и сякаш ме събужда от незнаен сън....

Поглеждам към стрелките на стенния часовник. Толкова време е изтекло, а сякаш преди малко дойдох... Време е да тръгвам, казавм. Вежливата домакиня ме кани да остана още малко. Благодаря й за гостоприемството, но все пак решавам и ставам. Докато си обувам ботушите и  обличам палтото, ме моли да я навестявам по-често. Казва ми да не затварям вратата, защото нали скоро пак ще се върна... Излизам на прага. Вали бял, пухкав сняг...поглеждам към малкото прозорче-отворено е и от него се носи аромат на току-що изпечен сладкиш. Сега ли идвам... или се връщам у дома си...




Гласувай:
0



1. анонимен - Браво Вес,
10.01.2008 12:11
стана ми толкова мило, топло и романтично... Продължавай все така!
цитирай
2. veselche - :)
10.01.2008 13:52
Radvam se i ti Blagodaria za podkrepata,Eli:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: veselche
Категория: Изкуство
Прочетен: 40617
Постинги: 24
Коментари: 15
Гласове: 79
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930